تست خودروهای برقی: ب ام و تمام الکتریک ActiveEReviewed by تست خودروهای برقی: ب ام و تمام الکتریک ActiveE on May 23Rating: 5.0تست خودروهای برقی: ب ام و تمام الکتریک ActiveEتست خودروهای برقی: ب ام و تمام الکتریک ActiveE

تست خودروهای برقی: ب ام و تمام الکتریک ActiveE


پس از تست تسلای تمام الکتریک، نیسان تمام الکتریک لیف، تویوتای هیبرید موازی پریوس، فیسکر کارما هیبریدی سری و شورلت ولت هیبرید سری حالا نوبت تست ب ام و سری ۱تمام الکتریکی بود . که فعلاً به نام ActiveEروانه بازار شده و در واقع از دید کمپانی ب ام و که ابتدا یک سری مینی ماینر الکتریکی را بصورت LEASEیا اجاره روانه بازار کرد این

تست خودروهای برقی: ب ام و تمام الکتریک ActiveE
تست خودروهای برقی: ب ام و تمام الکتریک ActiveE

تست دوم قبل از تولید یک ماشین تمام الکتریکی از صفر برای کمپانی ب ام و است.

همانطور که قبلاً نیز بارها گفته ایم آینده متعلق به ماشین های تمام الکتریکی است که دیگر مسئله آلودگی را کاملاً از بین ببرند. البته باید در نظر داشت که اگر برقی که برای شارژ این ماشینها استفاده می شود از نیروگاه های هیدروالکتریک مانند سد امیرکبیر بیاید می توان گفت که این ماشین ها به هیچ وجه هیچ محیط زیستی را آلوده نکرده اند ولی اگر از نیروگاه گازی رجائی قزوین بیایند می توان گفت که باز آلودگی محیطی وجود دارد ولی بمقدار کمتر و در خارج از شهر و نه در وسط شهری مانند تهران. اگر این برق از نیروگاه اتمی بیاید نیز نیروگاه های اتمی نیز مشکل دفع فضولات اتمی را دارند که باز می توانند به محیط زیست صدمه بزنند.

البته سدهای آب که نیروی هیدروالکتریک را بوجود می آورند خود موردی هستند که در موردشان اتفاق نظر وجود ندارد و خیلی ها آنها را باعث تخریب محیط زیست اطراف، بالا آوردن سطح آب محیط و غیره می دانند که خشک شدن فصلی سی و سه پل اصفهان و خشک شدن تدریجی دریاچه ارومیه را می توان از محصولات جنبی سدها دانست. بنابراین در این دنیا هیچ چیز مجانی وجود ندارد و هر چیز مثبتی حتماً تبعاتی منفی نیز بهمراه خواهد داشت.

کمپانی ب ام و که در حال طراحی و ساخت ب ام و های ۳تمام الکتریکی و ۸هیبریدی سری می باشد می خواهد طبیعت این ماشین ها را بهتر درک کند. برای همین ابتدا با ماشین مینی ماینر الکتریکی و اجاره دوساله آنها شروع کرد و بلافاصله پس از اتمام آن برنامه با استفاده از اتاق ب ام و سری ۱تست دیگری را بمدت دو سال شروع کرده که ۱۱۰۰ماشین از این نوع را به افرادی که خواهان آن هستند با ۲۲۵۰دلار پیش پرداخت و اجاره ماهی ۵۰۰دلار اجاره می دهد که در تمام این مدت ماشینها تحت وارانتی ب ام و خواهند بود که بتواند مشکلات آنها را بهتر بررسی کند و محدودیت کیلومتری برای این وارانتی وجود ندارد. از این ۱۱۰۰ماشین ۷۰۰تا سهم بازار امریکا ۲۰۰تا انگلیس و ۲۰۰تا برای چند کشور دیگر می باشد.

در امریکا هم فقط در نقاط مرکزی مانند نیویورک شیکاگو؛ سان فرانسیسکو و سان دیاگو این ماشین ها اجاره داده خواهند شد و می توانید اطمینان داشته باشید که چون ماشین ها با یک شارژ نمی توانند بیش از یکصد مایل یا ۱۶۰کیلومتر را طی کنند هیچوقت سر از ایالت های دیگر در نخواهند آورد.

در این تست خریداران MINI Eارجحیت دارند. ب ام و یکبار در سال ۱۹۶۹با تغییر یک ب ام و ۱۶۰۲ اولین تست های ماشین های الکتریکی را آغاز کرد و در سال ۱۹۹۱نیز مدلی بنام E1ساخت که البته اینها مدل های مهندسی و برای تست های داخلی بودند. نادر اجاره کننده اولین دستگاه ب ام و الکتریکی در دسیلیکان ولی روز تحویل ماشین مرا همراه خود می برد که از ماشینش مقاله ای تهیه کنم.

وی قبلاً ب ام و ۳۲۸داشته و از آنجا که روزی ۴۰کیلومتر باید بخاطر کارش در هر طرف رانندگی کند و همین مقدار نیز مصارف شخصی دارد می خواهد بجای خرید بنزین گالنی نزدیک به ۵دلار که حدود لیتری ۲۶۰۰تومان می شود می خواهد از برق ارزان استفاده کرده که شاید بجای لیتری ۲۶۰۰تومان برایش معادل لیتری ۲۶۰ تومان مصرف برق می شود.

هدف دوم وی از خرید این ماشین اینستکه بتواند از خط مخصوص ماشین های الکتریکی و ماشینهای چند نفره که خیلی خلوت تر از بقیه اتوبان است استفاده نماید که این نیز می تواند مسیر را برایش بخصوص در برگشت به خانه ۱۵دقیقه کمتر نماید.

تست خودروهای برقی ب ام و تمام الکتریک ActiveE
تست خودروهای برقی ب ام و تمام الکتریک ActiveE

روی این ماشین ها انواع چسب های تبلیغات ب ام و الکتریکی می باشد که در واقع یک مدار برقی را روی تمام ماشین نشان می دهد. نادر تقاضا کرده بود که این نوار چسب ها کنده شده و ماشین را برنگ سفید و تمیز به وی تحویل بدهند. به نمایندگی ب ام و در شهر فریمانت می رویم.

در حالیکه او مشغول تحویل گرفتن ماشین است من از ماشین های نوار چسب دار عکس می گیرم. کاپوت جلوی این ماشین مانند مدل M1برجستگی دارد. صندوق جلو، تونل گیربکس، و باک بنزین عقب تمام جای خود را به باطری ها داده اند که البته در تولیدات آینده که ماشین از صفر برای این منظور طراحی بشود دیگر جای باک بنزین و تونل گیربکس وجود نخواهد داشت اگرچه فیسکر کارما از این تونل کمال استفاده را کرده است.

ب ام و اکتیو Eالکتریک دو در دارای ۱۶۸قوه اسب می باشد که بد نیست ولی وزن این ماشین بخاطر باتری ها ۱۸۰۰کیلوگرم می باشد که ۳۶۰کیلوگرم از یک مدل i 135بیشتر می باشد و جای بار چندانی ندارد.
این ماشین از باتری
۱۳۲ KWHلیتیوم ایون بهره می برد که فعلاً بنظر می رسد که بهترین است. بالاخره عملیات تحویل انجام می شود و ماشین تحویل نادر می شود. قرار می شود که او تا خانه رانندگی و باتری را شارژ نماید و من روز بعد ماشین را از او قرض گرفته و یکساعتی آزمایش نمایم.

صندلی عقب این ماشین جای پای چندانی ندارد و می شود گفت که این یک ماشین ۲+۲می باشد. پس از رفتن به خانه ماشین به شارژری که قبلاً توسط متخصص در گاراژ خانه وی نصب شده وصل می شود که بتواند شارژ شده و برای ۱۶۰کیلومتر رانندگی آماده بشود. من به نادر می گویم که من در یکساعتی که ماشین را تست می کنم حداقل ۴۰کیلومتر از ۱۶۰کیلومتر را مصرف خواهم کرد و اگر حتی ۴۰کیلومتر هم نروم ولی بخاطر شتاب گیری های متعدد و ترمزهای متعدد مقدار زیادی باتری مصرف خواهم کرد.

تست خودروهای برقی ب ام و تمام الکتریک ActiveE
تست خودروهای برقی ب ام و تمام الکتریک ActiveE
تست خودروهای برقی ب ام و تمام الکتریک ActiveE
تست خودروهای برقی ب ام و تمام الکتریک ActiveE


مطالعه این مقاله در وب سایت منبع

  این مطلب را پسندیدم

پاسخ دهید