چالش برد کم خودروهای برقیReviewed by چالش برد کم خودروهای برقی on May 19Rating: 5.0چالش برد کم خودروهای برقیچالش برد کم خودروهای برقی

چالش برد کم خودروهای برقی


چالش برد کم خودروهای برقی
چالش برد کم خودروهای برقی


اخیراً خاطراتی از یک موتورسوار خواندم که با موتور الکتریکی با برد در حدود یکصد کیلومتر از شرق به غرب امریکا سفر کرده بود. خواندن خاطرات وی مرا به این فکر انداخت که شاید یکصد سال پیش در ایران هم اگر کسی به مسافرت با ماشین می رفت به علت نبود پمپ بنزین باید برنامه ریزی دقیقی می کرد که کجا و کی سوخت بزند که بتواند همه مسیر را طی کند. اکنون ما در همان روزها هستیم و صاحبان ماشین های الکتریکی برای مسافرت با ماشین هایشان باید خوب فکر کنند که کجا باتری تمام می شود و آنها کجا باید شارژ کنند.

این موتورسوار از ایستگاه های شارژ رسمی تا نمایندگی ماشین های الکتریکی، تا محل کاروان های RVکه پریز برق دارند تا در زدن خانه های مردم برای شارژ کردن موتورش استفاده کرده اگرچه موتورسیکلت وی با کمتر از یک دلار شارژ می شود ولی در جاهائیکه تسلاها قبلاً شارژ کرده بودند از او طلب ده دلار شده بود و صاحبان برق متوجه نبودند که شارژ یک تسلا ده برابر شارژ یک موتورسیکلت است.

فکر کنید که برای طی ۵۰۰۰کیلومتر عرض امریکا شما باید حداقل پنجاه بار موتورسیکلت خود را شارژ نمایید و این موضوع در مورد یک تسلا با برد ۴۲۵کیلومتر حدود ۱۲بار می باشد و این تازه به این شرط است که شما هربار تا آخرین قطره شارژ را مصرف کنید و در آنجا ایستگاهی برای شارژ مجدد گیر بیاورید در غیر آنصورت تعداد شارژها می تواند بیشتر باشد.

بهرحال استفاده کنندگان از ماشین های برقی باید خود را پیشروان این صنعت جدید دانسته و از استفاده از آن لذت ببرند و به جای اینکه به قسمت های منفی آن فکر کنند به جنبه های مثبت آن که نخوردن هوای آلوده است فکر کنندکه هر روز دارد بر سلامتی همه ما اثر منفی می گذارد.



مطالعه این مقاله در وب سایت منبع

  این مطلب را پسندیدم

پاسخ دهید