سوپر ماشین های شورولت، مرسدس، دوج و لامبورگینیReviewed by سوپر ماشین های شورولت، مرسدس، دوج و لامبورگینی on Aug 31Rating: 5.0سوپر ماشین های شورولت، مرسدس، دوج و لامبورگینیسوپر ماشین های شورولت، مرسدس، دوج و لامبورگینی

هیولاهای ۶۰۰ اسب بخاری که دراین جا گرد هم آمده اند، بسیار تاثیر گزار و چشم نواز هستند. گرچه این خودروهای تقریبا دو تنی ۱۲ سیلندر و اسپرت، با دنیایی که دانشمندان دائما درمورد گرم شدن زمین هشدار می دهند و سمینار برگزار می کنند و به فکر انرژی های سبز هستند، سازگاری چندانی ندارند. خودروهای این چنینی به زودی سبک وزن تر، با مصرف سوخت کم تر و فشرده تر ساخته خواهند شد.

از میان این خودروها رانندگی با دوج وایپر SRT و لامبورگینی مورسیولاگو بسیار لذت بخش است. این نسل از وایپر در سال ۲۰۰۳ به بازار آمد و مدل کوپه آن در سال ۲۰۰۶ به فروش رسید و در سال ۲۰۰۸ با موتور ده سیلندر ۸٫۴ لیتری توانایی تولید ۶۰۰ اسب بخار نیرو را به دست آورد. مورسیولاگوی لامبورگینی سال ۲۰۰۱ معرفی شد، این خودرو در سال ۲۰۰۷ با نام LP 640 بازسازی شد. این لامبورگینی دارای موتور دوازده سیلندر ۶٫۵ لیتری است که توانایی تولید ۶۳۲ اسب بخار را دارد. لامبورگینی جدید ۶۰ اسب بخار بیشتر از مدل قبلی تولید می کند.

سوپر ماشین های شورولت، مرسدس، دوج و لامبورگینی

شورولت کوروت ZR1 در اواخر سال ۲۰۰۸ به عنوان خودروی مدل ۲۰۰۹ به بازار آمد. این شورولت سریعترین و گرانقیمت ترین مدل کوروت است. در این خودرو از قسمت های ساخته شده از فیبرکربن، بسیار استفاده شده است و ترمزهایی سرامیک کربنی دارد. کوروت از موتور هشت سیلندر ۶٫۲ لیتری بهره می برد که ۶۳۸ اسب بخار نیرو تولید می کند. در این گروه ZR1 قدرتمندترین خودرو نیست بلکه مرسدس بنز Sl-65 AMG حرف اول را در قدرت می زند. بدنه پلاستیکی سپرها، کاپوت و صندق SL-65 با پوشش فیبرکربنی تقویت شده است. موتور ۶ لیتری توربوی دوگانه ۱۲V این بنز مثل همه SL-65 هاست با این تفاوت که از توربو شارژ بزرگتر، سیستم سوخت رسانی اصلاح شده و لوله اگزوزهای جدید بهره می برد و نیروی بسیار زیاد ۶۶۱ اسب بخار را تولید می کند. سیستم ترمز این بنز با صفحه ترمزهای ۳۹ سانتی متری در جلو و ۳۶ سانتی متری در عقب تقویت شده است.

جایگاه چهارم

دوج وایپر SRT

دوج سرعت صفر تا ۱۰۰ را همانند زمان ZR1 و SL-65 به دست می آورد (لامبورگینی کمی سریعتر از سه خودروی دیگر است، البته به لطف دو دیفرانسیله بودن و سیستم کنترل کشش حرکتی). دوج وایپر جایگاه دوم را در تست ترمز بدست می آورد. در این گروه، وایپر با مصرف ۲۱ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر، کم مصرف ترین است و با مصرف ۱۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه بهترین مصرف را دارد.

سوپر ماشین های شورولت، مرسدس، دوج و لامبورگینی

ظاهر بسیار جذاب و کلاسیک دوج با کاپوت کشیده و اتاق کوچکش همه پسند است. داشتن رنگ قرمز و پرداخت کردن ۳,۰۰۰ دلار هزینه برای خط های سفیدش ارزش دارد. اما طراحی داخلی دوج چنگی به دل نمی زند. علاوه براین، ساخت فشرده ستون های اصلی و فرمان خودرو، ورود و خروج را سخت کرده است. نشستن در صندلی ها راحت نیست و مثل این است که دور شانه های راننده گرفته شده و به دلیل سقف پایین خودرو احساس می کنید درون کپسول نشسته اید. از طرفی فضای صندوق برای چنین خودرویی مناسب است و در بین رقبا با فضای ۰٫۵ متر مکعب در جایگاه دوم قرار دارد. کنترل کننده آینه ها در جای بسیار مناسبی قرار  گرفته و باید گفت که سیستم مسیریاب ماهوارهای دوج دردسر ساز است، مخصوصا در مقایسه با سیستمی که کوروت دارد.

سوپر ماشین های شورولت، مرسدس، دوج و لامبورگینی

دمای غیر قابل کنترل اتاق به دلیل وجود سیستم اگزوزهای زیر خودرو در مدل های قبلی نقطه ضعف بود که در این مدل با طراحی جدید بر طرف شده است و صدای اگزوز فوق العاده ای ایجاد می کند، گرچه باز هم نیاز دارید سیستم تهویه هوا را فعال کنید. پدال ترمز زیر پایتان احساس خوبی می دهد البته سر پیچ ها کمی فشار احساس می کنید. دوج با وجود موتور V10 سرو صدای کمی به پا می کند. دوج قیمت پایین تری نسبت به رقبا دارد اما متاسفانه سه رقیب دیگر به سادگی از همه جهات بهتر هستند.

جایگاه سوم

مرسدس بنز SL-65 AMG سری Black

نسل سوم این سری حدوداً ۳۰۴,۰۰۰ دلار قیمت دارد. علاوه بر قسمت های ساخته شده از فیبر کربن، قدرت بیشتر و سیستم تعلیق، مهندسین AMG برای اسپرت کردن ماشین به سیستم نرم افزار SL-65 رجوع کرده اند. جعبه دنده دستی پنج سرعته این بنز، چهار حالت دارد. مدل دوم دنده دستی به سه حالت قبلی، یعنی حالت های اسپرت، راحت، و دستی اضافه شده است. به گفته شرکت، در رانندگی با تنظیمات دنده دستی مدل دوم، تنظیمات اعمال شده، سرعت دنده ها را ۲۰% افزایش می دهد. بنز SL-65 در هنگام معکوس دادن از سیستم تنظیم کننده دور موتور بهره می برد. سیستم کنترل ثبات جدید “AMG” سه حالت دارد. روشن، اسپرت و خاموش. اسپرت گزینه جدید این سیستم است که قبل از به دست گیری کنترل توسط سیستم الکترونیکی، راه گریزی برای کنترل خودرو به راننده می دهد.

سوپر ماشین های شورولت، مرسدس، دوج و لامبورگینی

نظرها در رابطه با ظاهر SL-65 متفاوت است. برخی آن را جذاب و خشن می بینند و برخی هم طراحی بدنه را کمی کارتونی می پندارند. طراحی داخلی تقلیدی از SL-65 استاندارد است. البته با فرمانی کوچکتر و دنده های تعبیه شده در فرمان و قسمت های ساخته شده از فیبرکربن که نمای خوبی به ظاهر خودرو داده اند. طراحی داخلی بسیار شیک و به نظر قیمتی بنز، درخور خودرویی با این برچسب قیمت است.

سوپر ماشین های شورولت، مرسدس، دوج و لامبورگینیسوپر ماشین های شورولت، مرسدس، دوج و لامبورگینی

سری بلک بسیار سریع است، اما وزن ۱,۹۱۴ کیلوگرمی خودرو کمی از سرعت آن کاسته است. بنز در این بررسی سنگین ترین خودروست. همانند وایپر و کورت سریع است و در تست سرعت ۴۰۰ متر جایگاه دوم را به دست آورد و در تست ترمز ها هم دوم شد. شتاب SL-65 سری Black متوسط است و سیستم توربو آن هم در مقایسه با لامبورگینی و کوروت صدای ناامیدکننده و کمی به پا کرد.

سوپر ماشین های شورولت، مرسدس، دوج و لامبورگینی

این مرسدس بنز در جاده های خارج شهری هم عملکرد خوبی دارد، اما در کل راننده نمی تواند با ترمز و فرمان ماشین ارتباط خوبی برقرار کند؛ دنده های دستی هم به کندی عوض می شوند. کافی است سیستم کنترل پایداری خودرو را خاموش کنید تا این بنز دود به پا کند. شاسی خودرو نیز کاملا مطمئن و بی خطر است. تنها ۳۵۰ عدد SL-65 سری Black ساخته خواهد شد که ۱۷۵ مورد آن برای بازار آمریکا طراحی شده  و با قیمتی بیش از ۳۰۰,۰۰۰ دلار خودرویی گران قیمت است.

جایگاه دوم

لامبورگینی ۲۰۰۹ مورسیولاگو LP 640

 توانایی پرداخت قیمت این خودرو را تنها افراد مشهور و ثروتمند دارند، می توانید از بریتنی اسپیرز خواننده آمریکایی بپرسید. واقعیت این است که، همه ما هر سختی را به جان می خریم تا کمی با لامبورگینی مورسیولاگو در فضایی باز رانندگی کنیم. ممکن است پایان راه مورسیولاگو باشد اما هنوز هم طراحی آن حیرت انگیز است و همه را محو خود می کند. در طراحی داخلی از چرم استفاده شده است که در کنار جلوه آلومینیوم به کار رفته در برخی قسمت ها زیبایی دو چندانی پیدا کرده است.

سوپر ماشین های شورولت، مرسدس، دوج و لامبورگینی

برخی از ارگونومی های کابین عجیب هستند اما هنوز اتاق شیک و زیباییست. ورود و خروج از ماشین به دلیل پایین بودن خودرو برای افراد مسن راحت نیست و برای خارج شدن باید کمی خم شد تا بتوان از درهای قیچی مانندش رد شد. لامبورگینی در تست ترمز ۴ متری با سرعت ۱۱۲ کیلومتر در ساعت عملکرد خوبی نداشت و چهارم شد. لامبورگینی در هر ۱۰۰ کیلومتر ۲۷ لیتر بنزین مصرف می کند. مورسیولاگو سرگرم کننده ترین خودرو میان رقبایش است. صدای موتور ۱۲V و ۶٫۵ لیتری لامبورگینی بسیار بالاست و برحسب دور موتور، صدایش بیش تر و بیش تر می شود. زمانی که دور موتور از ۳,۰۰۰ دور در دقیقه بالاتر می رود، صدای غرش لامبورگینی شنیده می شود و همینطور که به ۸,۵۰۰ دور در دقیقه می رسد، صدایش بالا و بالاتر می رود. جعبه دنده الکترونیکی لامبورگینی کمی در هنگام دنده عوض کردن صدا می کند، اما عوض کردن دنده ها بسیار سریع انجام می شود. در مسیر مسابقه، سنگینی لامبورگینی (دومین خودروی سنگین در این گروه) احساس می شود.

سوپر ماشین های شورولت، مرسدس، دوج و لامبورگینیسوپر ماشین های شورولت، مرسدس، دوج و لامبورگینی

سوپر ماشین های شورولت، مرسدس، دوج و لامبورگینی

لامبورینی سر پیچ ها کند است و زمانی که پشت خودرو سر پیچ سر می خورد، به یاد می آوردید که غول فلزی لامبورگینی در عقب قرار گرفته است. فرمان پذیری مورسیولاگو خوب است و ترمزها سطح عملکرد بالایی دارند. سوال اینجاست که چرا لامبورگینی برنده ما نیست؟ خودرویی که در این گروه سریعترین عملکرد را در حرکت روی مسیر مستقیم دارد و بهترین ارتباط را با راننده برقرار می کند. جواب، قیمت ۴۴۰,۴۶۰ دلاری مورسیولاگو است.

جایگاه اول

شورولت کوروت ZR1 2009

شاید از خودتان بپرسید دلیل انتخاب ZR1 به عنوان برنده این مقایسه چیست. با پرداخت تقریبا یک چهارم قیمت کمتر از لامبورگینی، می توانید کوروت را سوار شوید که اکثر امکانات و قابلیت های لامبورگیی را دارد. کوروت ZR1 بهترین عملکرد را در تست ترمز داشت و در تست ترمز با سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت، شورولت کوروت ۳۱ سانتیمتر زودتر از SL-65 متوقف شد. کوروت از نظر مصرف سوخت، با مصرف ۲۰ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر بهترین است.

سوپر ماشین های شورولت، مرسدس، دوج و لامبورگینی

شاید شتاب اولیه مورسیولاگو را نداشته باشد، اما زمانی که صحبت از قدرت کامل و نسبت آن به وزن خودرو می رسد، شورولت برنده است، چرا که صفر کیلومتر در ساعت را در فاصله ۱۴ ثانیه به ۲۲۴ کیلومتر در ساعت می رساند. کوروت برای حرکت در بزرگراه خودروی بسیار مناسبی است، شما می توانید صندلی های قابل تنظیم آن را در حالت “تور” قرار دهید و راحتی را احساس کنید. حتی صندوق این شورولت هم  جادارترین میان رقبایش است. کار با سیستم رهیاب کوروت نیز، در مقایسه با SL-65 مرسدس راحت تر است.

سوپر ماشین های شورولت، مرسدس، دوج و لامبورگینیسوپر ماشین های شورولت، مرسدس، دوج و لامبورگینی

شورولت موتور مجللی دارد. ممکن است به روانی موتور V12 لامبورگینی نباشد اما با تناوب دور موتورش و به همراه سر و صدای سوپرشارژ و موتور هشت سیلندر چرخشی وظیفه اش را به خوبی انجام می دهد. فشار آرام پدال گاز، کنترل دقیق تمامی قدرت کوروت را به شما می دهد. استفاده از دنده دستی کوروت ZR1 هم رضایت بخش است. ترمزها، قوی و منظم هستند و پدال ترمز نیز بسیار خوب، تعبیه و ساخته شده است. فرمان پذیری این مدل شورولت کوروت زنده تر از تمامی کوروت هاست و در سر پیچ ها عملکرد چشم گیری دارد، البته راننده با کوروت حس ارتباطی که با لامبورگینی برقرار می کند را ندارد.

سوپر ماشین های شورولت، مرسدس، دوج و لامبورگینی

تودوزی تماما چرم اختیاری در هنگام خرید از مدل استاندارد خیلی بهتر و دلچسب تر است. درکل کوروت زیاد هم عجیب و غریب به نظر نمی رسد. اصلا مهم نیست که در طراحی خارجی کوروت چقدر فیبر کربنی استفاده شده یا چه شکلی است، چراکه در جاده شورولت کوروت زیاد می بینید. قیافه کوروت به اندازه کافی خوب است ولی از لحاظ ظاهری در این گروه حرفی برای گفتن ندارد. در کل کسی که بیشتر از ۱۰۰,۰۰۰ دلار برای خرید خودرو خرج می کند، انتظار داشتن خودرویی جذاب را دارد.

سوپر ماشین های شورولت، مرسدس، دوج و لامبورگینیسوپر ماشین های شورولت، مرسدس، دوج و لامبورگینی

منبع: سایت یک کار



مطالعه این مقاله در وب سایت منبع

  این مطلب را پسندیدم

پاسخ دهید