مشاهده اشیاء سه بعدی با نمای ایزومتریک در اتوکدReviewed by مشاهده اشیاء سه بعدی با نمای ایزومتریک در اتوکد on Oct 29Rating: 5.0مشاهده اشیاء سه بعدی با نمای ایزومتریک در اتوکدمشاهده اشیاء سه بعدی با نمای ایزومتریک در اتوکد

مشاهده اشیاء سه بعدی با نمای ایزومتریک در اتوکد :بدون یادگیری، نحوه مشاهده مدل خود از زوایای مختلف نمی توانید در ترسیم سه بعدی در اتوکد موفق شوید. در این آموزش با نماهای ایزومتریک اتوکد آشنا می شوید و یاد می گیرید که اشیاء اتوکد را به صورت سه بعدی تغییر دهید. شما این کار را با ایجاد یک بازنمایی سه بعدی ساده از یک درب و دستکاری آن با توجه به نیازهایتان انجام می دهید. این یک مدل دقیق نیست بلکه تجربه ای را برای ایجاد مدلهای دقیق تر ۳D به شما ارائه می دهد. پس با فاتحان ثریا همراه باشید…

۱) تنظیمات را مشخص کنید:

قبل از شروع کار ، شما باید اطمینان حاصل کنید که تنظیمات شما با من یکسان است تا بتوانید آموزش آن را عملیاتی کنید.

ما اینچ ( واحد اندازه گذاری ) کار خواهیم کرد اگر به طور معمول در سیستم متریک کار می کنید ، DWGUNITS را در خط فرمان و نوع ۱ ، برای اینچ تایپ کنید.

UNITS را تایپ کنید و در کادر گفتگوی واحدها ، در زیر ، طول ، معماری را انتخاب کنید و بر روی OK کلیک کنید.

برای مشخص کردن تنظیمات Snap و Grid ، بر روی دکمه Gridmode در نوار وضعیت کلیک راست کرده و Grid Settings را انتخاب کنید.

همانطور که در سمت راست می بینید ، Snap و Grid باید هر دو روشن باشند ، روی ۶ set تنظیم شوند. برای بستن کادر گفتگو ، OK را کلیک کنید.

همچنین در این آموزش از فضای کاری ۳D Modeling استفاده شده است. برای تغییر ، روی فلش کشویی Workspace Switch در نوار وظیفه در سمت راست و پایین کلیک کنید و ۳D Modeling را انتخاب کنید.

توجه: برای گردش در هر زمان از طریق آموزش ، SHIFT را نگه دارید و بر روی دکمه / دکمه / وسط ماوس خود را کلیک کنید و بکشید. سپس بر روی هر نقطه از View Cube کلیک کنید تا دیدگاه خود را تراز کنید.

مشاهده اشیاء سه بعدی با نمای ایزومتریک در اتوکد
مشاهده اشیاء سه بعدی با نمای ایزومتریک در اتوکد

۲) شروع به کشیدن درب ۲D کنید

با ساختن یک درب ۲D – مستطیل – که ۳ فوت عرض (۳ ′ یا ۳۶ ″) و ۷ فوت (۷ ′ یا ۸۴ ″) قد را شروع کنید. برای این کار از دستور RECTANG استفاده کنید و مطمئن شوید که نقطه شروع شما در یکی از نقاط اصلی شبکه قرار دارد.

هنگامی که مستطیل دارید که مرز اصلی درب را تشکیل می دهد ، کار کنید تا مستطیل هایی را برای پانل های درب ایجاد کنید ، همانطور که در اینجا نشان داده شده است. از آنجا که اسنپ روشن است ، لازم نیست نقاط تایپ و شروع را با تایپ کردن مشخص کنید. صفحه پایین از گوشه سمت چپ پایین درب ۶ ″ ، ۱۲ شروع می شود و ۲۴ ″ ۲۴ است. لبه پایینی پانل های فوقانی ۱۲ ″ بالاتر از پانل پایین و ارتفاع آنها ۶ ″ و ۳۰ ″ (۲ ’۶ ″) است.

مشاهده اشیاء سه بعدی با نمای ایزومتریک در اتوکد
مشاهده اشیاء سه بعدی با نمای ایزومتریک در اتوکد

۳) برای جابجایی به نمای ایزومتریک از View Cube استفاده کنید:

اکنون خواهیم رفت به نمای ایزومتریک. نمای ایزومتریک چیست؟ ریاضی فنی است ، اما به عبارت ساده ، شما به جای اینکه مستقیماً (از بالا ، جلو ، پشت یا پایین و غیره) به مدل خود نگاه کنید از یک گوشه گوشه هستید

View Cube بخشی جدایی ناپذیر از کار به صورت ایزومتریک در مدل های سه بعدی در اتوکد است. در گوشه بالا سمت راست پنجره اتوکد واقع شده است. روی گوشه سمت چپ مکعب ، که به عنوان گوشه جنوب غربی نیز شناخته می شود ، کلیک کنید.

isometric-4
isometric-4

بعد از کلیک بر روی آن قسمت از Cube View ، یک قاب تصویر سه بعدی از درب ۲D خود را مشاهده می کنید. این دقیقاً همان چیزی است که قرار است اتفاق بیفتد. اکنون از یکی از گوشه ها به آن نگاه می کنید.

۴) درب ۲D را به یک درب سه بعدی تبدیل کنید:

شما می توانید از دستور PRESSPULL برای تبدیل درب ۲D به یک درب سه بعدی استفاده کنید. PRESSPULL را تایپ کرده و ENTER را فشار دهید. سریع از شما می خواهد که انتخاب کنید. مستطیل بیرونی را انتخاب کرده و ENTER را فشار دهید. این امر اعلان تعیین ضخامت درب را نشان می دهد. نشانگر ماوس خود را کمی به سمت بالا حرکت دهید تا جهت مثبت را تعیین کنید. ۱٫۷۵ Type را تایپ کرده و ENTER را فشار دهید.

مستطیل اصلی اکنون یک منشور سه بعدی مستطیل شکل است.

view
view

۵) پانل ها را در دو طرف درب ایجاد کنید:

۳ مستطیل کوچکتر (پانل) اکنون در امتداد “پشت” درب قرار دارند. ما می خواهیم ۳ مستطیل کوچکتر در هر دو طرف درب قابل مشاهده باشد. این قسمت بعدی مشکل خواهد بود ، بنابراین توجه زیادی داشته باشید.

ما باید این ۳ مستطیل را کپی کرده و مطمئن شویم که آنها در امتداد محور Z حرکت کرده اند. CP را تایپ کرده و ENTER را فشار دهید تا دستور COPY را شروع کنید. در قسمت “اشیاء انتخاب” ، ۳ مستطیل داخلی را انتخاب کرده و Enter را فشار دهید تا انتخاب نهایی شود. در قسمت “Specify Base Point” ، روی هر گوشه یکی از مستطیل های داخلی کلیک کنید. در قسمت نقطه دوم مشخص کنید ، مکان نما را به سمت بالا حرکت دهید و ۱٫۷۵ را تایپ کنید. برای پایان دادن به دستور COPY دوباره Enter را فشار دهید.

توجه: گاهی اوقات ، اتوکد سرسخت است و دسترسی به محور Z را برای شما فراهم نمی کند. در این مثال ، از این مراحل جایگزین استفاده کنید:

یکی از مستطیل های کوچکتر را انتخاب کنید ، یک کپی تهیه کنید و آن کپی را در محل دقیق اصلی قرار دهید.
روی کپی کلیک کنید و ۳DMOVE را در خط فرمان تایپ کنید و ENTER بزنید.
اکنون یک سبک جدید از مکان نما با ۳ فلش ، سبز ، آبی و قرمز باز خواهد شد. روی آبی رنگ کلیک کنید ، مکان نما را راست بکشید ، نوع ۱٫۷۵ را تایپ کنید و ENTER بزنید. (اگر مستقیم حرکت نکنید ، به دنبال خط آبی ، ابزار ۳DMOVE سعی خواهد کرد چرخش انجام دهد. اگر این اتفاق بیفتد ، فقط به ESC ضربه بزنید و فرمان را دوباره امتحان کنید.)
آن ۳ مرحله را برای هر ۳ مستطیل کوچک انجام دهید.
پس از این ، روی گزینه Top Cube کلیک کنید تا به TOP برگردد و کلمه TOP سمت راست باشد.

۶) مواد را اضافه کنید:

ما قصد داریم مواد را به درب خود بیفزاییم ، بنابراین به نظر می رسد که یک درب است و نه یک دسته خط. اما قبل از اینکه این مواد قابل مشاهده باشند ، شما باید حالت دید را تغییر دهید ، که به طور پیش فرض روی Wireframe تنظیم شده است. این آسان است به نوار صفحه اصلی ، پانل مشاهده در روبان بروید. از بین کشویی Visual Styles ، واقع گرایانه را انتخاب کنید. (برخی نسخه های AutoCAD از پنل Visual Styles در برگه Visualize Ribbon برخوردار خواهند بود.)

اگر از پیش زمینه سیاه پیش فرض استفاده می کنید ، اکنون درب شما به رنگ خاکستری مایل به آبی خواهد بود. در حال حاضر ، این همان چیزی است که ما می خواهیم. به نوار Render یا Visualize بروید در نوار و در صفحه مواد. برای باز کردن مرورگر مواد ، روی مرورگر Material کلیک کنید.

روی هر ماده ای که می خواهید در مرورگر مواد باشد کلیک کنید و آن را روی درب خود بکشید. من یک ماده چوب انتخاب کرده ام. (برای این کار به مواد نصب شده نیاز دارید.)

۷) صورت ۲D را چاپ کنید:

در مرحله بعد ، ما باید امداد را بر روی مستطیل های داخلی برگردانیم ، یعنی می خواهیم آنها را بکشیم. برای این کار ابتدا باید ۳ مستطیل کوچکتر را به عنوان بخشی از Solid شناختیم.

من به شما نشان خواهم داد که چگونه این کار را با یکی از ۳ مستطیل انجام دهید و ما این روند را برای دو مورد دیگر نیز تکرار خواهیم کرد.

برای شروع نوع IMPRINT و ENTER را فشار دهید. این دستور به شما امکان می دهد چهره های ۲D را روی یک سطح سه بعدی چاپ کنید و آنها را به بخشی از سطح ۳D تبدیل کنید.

در “سریع یک گزینه ۳D Solid یا Surface” را انتخاب کنید ، فقط کافی است بر روی درب کلیک کنید ، تا از کلیک بر روی هر یک از ۳ مستطیل کوچک خودداری کنید.

در قسمت “انتخاب یک شیء برای تأیید چاپ” ، موس خود را روی محیط مستطیل بالا سمت چپ بکشید و کلیک کنید. (اگر اتوکد در انتخاب مشکل ایجاد کرد ، از Orbit استفاده کنید تا دیدگاه خود را کمی تغییر دهید و دوباره امتحان کنید.)

در قسمت “Delete the Source Source” ، Y را تایپ کرده و ENTER را فشار دهید. مستطیل سمت راست را کلیک کنید و ENTER را فشار دهید و سپس همین کار را با مستطیل پایین انجام دهید. اکنون هر سه مورد چاپ شده و حذف شده اند. یک بار دیگر Enter را فشار دهید تا از دستور IMPRINT خارج شوید.

۸) پانل های درب را ببندید

اکنون روی گوشه سمت راست (جنوب شرقی) View Cube کلیک کنید.

PRESSPULL را تایپ کرده و ENTER را فشار دهید. داخل یکی از مستطیل های کوچک کلیک کنید ، موس را به سمت پایین بکشید ، ۰٫۵ type تایپ کنید و ENTER را فشار دهید.

توجه: انتخاب دقیق مستطیل های باریک در داخل ممکن است دشوار باشد. در این صورت ، Snaps خود را خاموش کنید (F9 را فشار دهید).

حال این روند را با ۲ مستطیل کوچکتر دیگر تکرار کنید. حالا درب شما باید شبیه این باشد

با استفاده از Orbit یا View Cube نمایی را بکشید و سپس همین کار را با مستطیل های کوچک در طرف دیگر درب انجام دهید ، این بار به جای پایین به سمت بالا بکشید. به یاد داشته باشید که قبل از تلاش برای انجام یک PushPull با ضخامت ۰٫۵ ، مستطیل ها را چاپ کنید.

 



مطالعه این مقاله در وب سایت منبع

  این مطلب را پسندیدم

پاسخ دهید